Regulamin

Regulamin jest skierowany zarówno do konsumentów jak i przedsiębiorców zamawiających konsultacje oraz produkty poprzez stronę internetową dostępną pod adresem www.pogotowielegalizacyjne.pl. Regulamin określa zasady korzystania ze strony oraz zasady i tryb zawierania umów sprzedaży z klientem na odległość za pośrednictwem serwisu internetowego.

Serwis internetowy Pogotowie legalizacyjne jest prowadzony przez mgr inż Andrzeja Spurka prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Spurek Andrzej Teodor, wpisaną do Agenzia delle Entrate prowadzonej przez Ministero dell'Economia e delle Finanze (Ministerstwo ds. Ekonomii i Finansów), P.IVA: IT02742060201 C.F.: SPRNRZ80R23Z127F.

*Dlaczego moja działalność jest zarejestrowana we Włoszech wyjaśniłem w Polityce prywatności.

§1 Definicje

  1. Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają odpowiednio:

    1. Serwis / Serwis Internetowy– serwis internetowy prowadzony przez Usługodawcę dostępny pod adresem https://pogotowielegalizacyjne.pl/;

    2. Usługodawca – mgr inż. Andrzej Spurek prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Spurek Andrzej Teodor (P.IVA: IT02742060201 C.F.: SPRNRZ80R23Z127F, adres: Via San Michele 4 int. 2, 46042 - Castel Goffredo (MN) - IT, e-mail: biuro@pogotowielegalizacyjne.pl), numer telefonu: +48 695 975 855, wpisaną do Agenzia delle Entrate prowadzonej przez Ministero dell'Economia e delle Finanze (Ministerstwo ds. Ekonomii i Finansów). Mgr inż. Andrzej Spurek posiada uprawnienia budowlane nr MAZ/0549/POOK/12 do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej i uprawnienia budowlane nr MAZ/0517/OWOK/13 do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz jest wpisany na listę członków Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa oraz Mazowieckiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa z numerem członkowskim
      MAZ/BO/0143/13, a także widnieje w wykazie osób uprawnionych do sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej pod numerem wpisu 23216;

    3. Usługobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z Serwisu internetowego lub nabywająca Produkty za pośrednictwem Serwisu internetowego,

    4. Konsument – osoba fizyczna korzystająca z Serwisu lub nabywająca Produkty w Serwisie internetowym w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,

    5. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka nieposiadająca osobowości prawnej, korzystająca z Serwisu lub nabywająca Produkty w Serwisie internetowym w ramach działalności gospodarczej lub zawodowej; w przypadku osoby fizycznej za Przedsiębiorcę uważa się osobę fizyczną korzystającą z Serwisu lub nabywającą Produkty w Serwisie internetowym celu związanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że posiada ona dla niej charakter zawodowy, wynikający w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności gospodarczej.

    6. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna korzystająca z Serwisu lub nabywająca Produkty w Serwisie internetowym w celu związanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności gospodarczej.

    7. Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy zgodnie z ustawą z dnia 18 stycznia 1951 roku o dniach ustawowo wolnych od pracy.

    8. Regulamin – niniejszy dokument, określający prawa i obowiązki Usługodawcy i Usługobiorcy związane z korzystaniem z Serwisu oraz warunki składania zamówień i dokonywania zakupu Produktów w Serwisie internetowym.

    9. Zamówienie – oświadczenie woli Usługobiorcy, stanowiące ofertę zawarcia Umowy, złożoną Usługodawcy przez Usługobiorcę, składane z wykorzystaniem funkcjonalności Serwisu internetowego, zawierające informacje niezbędne do zawarcia i wykonania Umowy;

    10. Usługa konsultacji – porady eksperta odbywające się on-line za pośrednictwem WhatsApp, Messenger, Skype, Zoom lub przez telefon, świadczone przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy na podstawie Umowy o świadczenie usług;

    11. Uczestnik konsultacji – osoba fizyczna uczestnicząca w spotkaniu realizowanym w ramach Usługi konsultacji;

    12. Produkt – treści cyfrowe (opracowania pisemne przekazywane Usługobiorcy w formie elektronicznej) możliwe do zamówienia w Serwisie internetowym, dostarczane przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy na podstawie Umowy, zawartej z wykorzystaniem funkcjonalności Serwisu;

    13. Umowa o dostarczanie treści cyfrowych – umowa o dostarczanie treści cyfrowych przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy, dotycząca Produktów objętych Zamówieniem, której warunki określa Regulamin;

    14. Umowa o świadczenie usług – umowa o świadczenie usług przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy, dotycząca Usług konsultacji objętych Zamówieniem, której warunki określa Regulamin;

    15. Umowa – łącznie Umowa o dostarczanie treści cyfrowych oraz Umowa o świadczenie usług;

    16. RODO – Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych);

    17. Operator płatności – rozumie się przez to podmiot świadczący usługi płatnicze w ramach Serwisu na rzecz jego Usługobiorców. Operatorem płatności jest dostawca usługi płatności online Stripe – Stripe Payments Europe, Limited, 3 Dublin Landings, North Wall Quay, Dublin 1, Dublin, Ireland. Operat płatności zapewnia dla Usługobiorców takie metody płatności jak: płatność kartami płatniczymi, BLIK oraz Przelewy24;

§2 Postanowienia ogólne

  1. Serwis internetowy Pogotowie legalizacyjne jest prowadzony przez mgr inż Andrzeja Spurka prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Spurek Andrzej Teodor, wpisaną do Agenzia delle Entrate prowadzonej przez Ministero dell'Economia e delle Finanze (Ministerstwo ds. Ekonomii i Finansów), P.IVA: IT02742060201 C.F.: SPRNRZ80R23Z127F., adres e-mail: biuro@pogotowielegalizacyjne.pl, numer telefonu: +48 695 975 855,

  2. Regulamin określa prawa i obowiązki Usługodawcy oraz Usługobiorców.

  3. Regulamin sporządzony jest w języku polskim i stanowi wzorzec umowny w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.

  4. W celu zawarcia Umowy z Usługodawcą Usługobiorca może przed złożeniem Zamówienia skorzystać z prawa do negocjacji warunków Umowy. W przypadku rezygnacji przez Usługobiorcę z możliwości negocjacji, niniejszy Regulamin stanowi treść zawartej pomiędzy stronami umowy.

  5. Dostęp do Regulaminu Usługobiorca może uzyskać w każdym momencie pod adresem: https://pogotowielegalizacyjne.pl/regulamin-pogotowie-legalizacyjne, a także poprzez zapisanie go w dowolnym formacie na wybranym przez siebie nośniku.

  6. Produkty oferowane w Serwisie internetowym są zgodne z umową w rozumieniu art. 43k ust. 1 i 2 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

  7. W odniesieniu do Produktów mogą być zastosowanie techniczne środki ich ochrony przez nieuprawnionym użyciem. Produkty mogą być odczytane za pomocą wielu popularnych programów i urządzeń, umożliwiających wyświetlenie plików w formacie DOCX, PDF, lub innych mających zastosowanie w przypadku Produktów. Szczegółowe informacje o stosowanych technicznych środkach ochrony Produktów, ich funkcjonalności oraz o mających znaczenie kompatybilności i interoperacyjności Produktów znajdują się na kartach Produktów (jeżeli ich dotyczą).

  8. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Serwisu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Serwisu internetowego z infrastrukturą techniczną klienta.

  9. Przeglądanie asortymentu Serwisu nie wymaga zakładania konta. Składanie zamówień przez klienta na produkty i usługi znajdujące się w asortymencie Serwisu możliwe jest przez podanie niezbędnych danych osobowych umożliwiających realizację zamówienia bez zakładania konta.

  10. Komunikacja z Usługodawcą dokonywana przez Usługobiorcę powoduje ponoszenie przez Usługobiorcę kosztów, jakie wynikają z umów zawartych przez Usługobiorcę z podmiotami trzecimi, za możliwość korzystania z określonych form komunikacji na odległość. Usługodawca nie pobiera żadnych dodatkowych opłat ani świadczeń za możliwość komunikowania się z nim.

  11. Konsument w sytuacji sporu z Usługodawcą ma możliwość polubownego załatwienia sprawy poprzez: 1) zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, 2) mediację, 3) zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, 4) zwrócenie się do Federacji Konsumentów, 5)skorzystanie z platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr (Platforma ODR).

§3 Zamówienia

  1. Informacje o Produktach prezentowane w Serwisie internetowym nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy.

  2. Złożenie Zamówienia stanowi ofertę w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, złożoną Usługodawcy przez Usługobiorcę.

  3. W celu złożenia Zamówienia Usługobiorca powinien kliknąć przycisk z ceną Usługi konsultacji lub Produktu lub przycisk: "Zamów konsultację wstępną", "Zamów konsultację pisma", "Zamów konsultację pełną" w przypadku Usług konsultacji lub przycisk: "Zamów analizę", "Zamów świadectwo" w przypadku zamówienia wytworzenia treści cyfrowej w postaci konkretnego opracowania, które zamierza kupić. Naciśnięcie ww. przycisków spowoduje przekierowanie do formularza służącego do składania Zamówień, gdzie konieczne będzie podanie danych kontaktowych takich jak adres e-mail oraz numer telefonu oraz wyboru metody płatności i podaniu odpowiednich danych identyfikacyjnych różniących się dla każdej z metod płatności. Przy każdej z metod płatności jest możliwość podania danych takich jak nazwa firmy i numer NIP. Złożenie Zamówienia zostaje dokonane poprzez wybranie przycisku „Zapłać”, który staje się aktywny po zaakceptowaniu niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności. Przed akceptacją Regulaminu i Polityki Prywatności można się z nimi zapoznać klikając w odpowiednie linki odsyłające do ich treści. Akceptacji dokonuje się zaznaczając check-box.

  4. Naciśnięcie na przycisk „Zapłać” oznacza złożenie przez Usługobiorcę zamówienia z obowiązkiem zapłaty.

  5. Informacja o całkowitej wartości Zamówienia jest każdorazowo podawana na stronie Serwisu internetowego w trakcie składania zamówienia, w tym przed bezpośrednim zatwierdzeniem i złożeniem przez Usługobiorcę Zamówienia. Są to całkowite koszty, które Usługobiorca zobowiązany jest zapłacić wraz z należnymi podatkami.

  6. Po złożeniu Zamówienia Usługobiorca otrzyma na adres poczty elektronicznej (e-mail) podany przy składaniu Zamówienia wiadomość zatytułowaną „Otrzymaliśmy Twoje zamówienie”. E-mail ten stanowi przyjęcie oferty Usługobiorcy. W momencie poinformowania Usługobiorcy o przyjęciu złożonej przez niego oferty, następuje zawarcie Umowy między Usługodawcą a Usługobiorcą.

§4 Płatność i cena

  1. Usługobiorca ma możliwość dokonania zapłaty za Produkt tytułem złożonego zamówienia za pomocą: płatności online, BLIK lub kartą płatniczą (Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Eletronic, Maestro) za pośrednictwem Operatora płatności.

  2. Obsługą płatności elektronicznych zajmuje się Operator płatności. Dokonanie płatności za pośrednictwem Operatora płatności wymaga nawiązania odrębnego stosunku prawnego z Operatorem płatności i zaakceptowania jego regulaminu.

  3. Ceny podane na stronie Serwisu internetowego są cenami brutto i wyrażone są w złotych polskich.

§5 Realizacja Zamówienia

  1. Czas realizacji Zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności.

  2. Usługodawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 2 Dni roboczych od dnia zawarcia Umowy prześle na adres elektroniczny Usługobiorcy wskazany w Zamówieniu e-mail z prośbą o przesłanie niezbędnych danych do przygotowania produktu – treści cyfrowej (opracowania pisemnego przekazywane Usługobiorcy w formie elektronicznej). Czas wykonania każdego opracowania może się różnić zależnie od jego charakteru i złożoności, konieczności uzyskania odpowiedzi z Urzędów i innych instytucji i każdorazowo będzie oszacowany dla Usługobiorcy.

  3. Po otrzymaniu przez Usługobiorcę wiadomości e-mail z Produktem zaleca się zapisanie przez Usługobiorcę Produktu na nośniku pamięci. Serwis nie świadczy usługi przechowywania Produktów zakupionych w Serwisie, zatem Usługobiorca ponosi ryzyko niezapisania Produktu na nośniku pamięci. Usługobiorca ma prawo korzystać z Produktu wyłącznie na własny użytek, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Usługobiorca nie jest uprawniony w szczególności do rozpowszechniania Produktu, jak i jego zwielokrotniania, w innym celu niż dla potrzeb własnego użytku lub zgodnego z prawem korzystania z Produktu, chyba że przepis prawa wyraźnie zezwala na takie działanie. Niedozwolone jest udostępnianie Produktu osobom trzecim.

  4. Analiza możliwości przeprowadzenia samowoli uproszczonej. Usługobiorca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 2 Dni roboczych od dnia zawarcia Umowy prześle na adres elektroniczny Usługodawcy e-mail zawierający: adres nieruchomości, dane dotyczące właściciela działki, na której posadowiony jest budynek, zdjęcia domu z zewnątrz i wewnątrz, przybliżony rok budowy, skan lub czytelne zdjęcia wszelkiej posiadanej dokumentacji dotyczącej domu. Po przesłaniu dokumentów Usługodawca przystępuje do ich analizy niezwłocznie i Usługobiorca traci możliwość odstąpienia od Umowy oraz zwrotu kosztów. W przypadku gdy budynek nie znajduje się na aktualnych mapach i jest posadowiony w bliskiej odległości od granic działki może być konieczne wykonanie pomiarów geodezyjnych, które wykonać będzie musiał Usługobiorca na swój koszt (współpraca z geodetą Usługobiorcy zawarta jest w cenie Analizy).

  5. Świadectwo charakterystyki energetycznej budynku. Usługobiorca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 2 Dni roboczych od otrzymania od Usługodawcy wiadomości e-mail z prośbą o przesłanie niezbędnych danych do przygotowania opracowania prześle na adres elektroniczny Usługodawcy e-mail z: czytelnym skanem lub zdjęciami opisu technicznego z projektu budowlanego, rzutów, przekrojów i elewacji budynków oraz wykazu okien jeżeli taki znajduje się w projekcie budowlanym, skanu lub zdjęcia wypełnionego i podpisanego przez Usługobiorcę formularza, który był załącznikiem w wiadomości e-mail wysłanej Usługobiorcy przez Usługodawcę po przyjęciu Zlecenia, zdjęcia domu od frontu, które zawiera dom w centralnej jego części wraz z drzwiami wejściowymi do budynku, informację na jakie cele jest potrzebne Świadectwo (odbiór budynku, wynajem, sprzedaż, inne). Po przesłaniu dokumentów Usługodawca przystępuje do ich analizy niezwłocznie i Usługobiorca traci możliwość odstąpienia od Umowy oraz zwrotu kosztów. Finalnym Produktem jest zarejestrowanie Świadectwa charakterystyki energetycznej budynku w Centralnym rejestrze charakterystyki energetycznej budynków, przesłanie skanu Świadectwa Usługobiorcy oraz w razie potrzeby (sprzedaż lub darowizna budynku u notariusza) na pisemne żądanie Usługobiorcy, również przesłanie oryginału w wersji papierowej podpisane przez autora Świadectwa.

  6. Pozostałe opracowania wymienione w Serwisie internetowym na podstronie "Zamów opracowanie". Zakres i cena do ustalenia indywidualnie między Usługodawcą, a Usługobiorcą na drodze mailowej lub telefonicznej (z podsumowaniem mailowym). Płatność uzgodnionej kwoty za pomocą wygenerowanego przez Usługodawcę indywidualnego linku do płatności odsyłającego do obsługującego Usługodawcę Operatora płatności. Naciśnięcie na przycisk „Zapłać” oznacza złożenie przez Usługobiorcę zamówienia z obowiązkiem zapłaty tak samo jak w przypadku innych usług oferowanych przez Serwis internetowy Usługodawcy oraz akceptację niniejszego regulaminu.

§6 Postanowienia dotyczące Usług konsultacji

  1. Usługodawca uzgodni z Usługobiorcą drogą telefoniczną lub e-mailową dogodny dla obydwu stron termin i godzinę konsultacji oraz formę kontaktu: WhatsApp, Messenger, Skype, Zoom lub przez telefon. W przypadku wyboru platformy Zoom Usługodawca prześle Usługobiorcy zaproszenie na konsultację wraz z linkiem do platformy Zoom, nie później niż 24 godziny przed godziną rozpoczęcia szkolenia. W pozostałych przypadkach Usługodawca nawiąże połączenie na swój koszt z Usługobiorcą o umówionej godzinie, umówionego dnia.

  2. Usługodawca uprawniony jest do dokonania zmiany terminu konsultacji, informując o tym Usługobiorcę na adres e-mail podany przy składaniu Zamówienia, nie później niż 24h przed rozpoczęciem realizacji Usługi konsultacji. Strony zobowiązane są do ustalenia nowego terminu konsultacji. W przypadku niedochowania tego terminu przez Usługodawcę, Usługobiorca uprawniony jest do zrezygnowania z Usługi konsultacji i odstąpienia od Umowy w terminie siedmiu dni od przesłania przez Usługodawcę informacji o zmianie terminu konsultacji, nie później jednak niż do momentu rozpoczęcia realizacji Usługi konsultacji. W przypadku rezygnacji przez Usługobiorcę Usługodawca niezwłocznie dokona na rzecz Usługobiorcy zwrotu płatności.

  3. Usługobiorca uprawniony jest do dokonania zmiany terminu konsultacji, informując o tym Usługodawcę na adres e-mail Usługodawcy, nie później niż 24h przed rozpoczęciem realizacji Usługi konsultacji. Strony zobowiązane są do ustalenia nowego terminu konsultacji. W przypadku niedochowania tego terminu przez Usługobiorcę, Usługodawca uprawniony jest do przesłania Usługobiorcy w formie pisemnej na adres e-mail podany przy składaniu Zamówienia: w przypadku Konsultacji Wstępnej ogólnych informacji na temat legalizacji samowoli budowlanych oraz zakończeń dawno rozpoczętych budów, w przypadku Konsultacji Pisma jego interpretację w formie pisemnej, w przypadku Konsultacji Pełnej analizę przesłanych dokumentów w formie pisemnej - Konsultację uznaje się za odbytą, a usługę w pełni wykonaną.

  4. Usługobiorca zobowiązany jest do zalogowania się na plaformie Zoom przy wykorzystaniu danych podanych przy składaniu Zamówienia. Usługobiorca uprawniony jest do wskazania innego Uczestnika Konsultacji, nie później niż 2 Dni robocze przed rozpoczęciem szkolenia, przesyłając stosowne oświadczenie na adres e-mail Usługodawcy wraz z podaniem danych umożliwiających kontakt z nowym Uczestnikiem.

  5. W przypadku, gdy Usługobiorca nie może wziąć udziału w konsultacji w ustalonym terminie, ma możliwość: 1) wskazania innego Uczestnika konsultacji; 2) wzięcia udziału w konsultacji w nowym terminie, ustalonym z Usługodawcą; 3) otrzymania informacji pisemnej na temat związany z wykupioną konsultacją. Usługobiorca zobowiązany jest do poinformowania Usługodawcy o swojej nieobecności na konsultacji najpóźniej na 2 Dni robocze przed jego rozpoczęciem, wysyłając stosowną wiadomość na adres e-mail Usługodawcy.

  6. Wszelkie materiałowe przekazane Usługobiorcy w ramach realizacji Usługi konsultacji stanowią przedmiot prawa autorskiego Usługodawcy i podlegają ochronie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. W celu korzystania z tych materiałów Usługodawca udziela Usługobiorcy niewyłącznej, niezbywalnej, nieprzenoszalnej, nieograniczonej czasowo i terytorialnie licencji na materiały celem ich indywidualnego wykorzystania związanego z realizacją Usługi konsultacji. Zakazane jest ich dalsze rozpowszechnianie, udostępnianie osobom trzecim oraz wykorzystywanie w celach komercyjnych.

  7. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zakończenia konsultacji i uznania ją za odbytą w przypadku, gdy Uczestnik: 1) zakłóca przebieg konsultacji; 2) używa obraźliwego języka wobec innych uczestników lub Usługodawcy; 3) uczestniczy w konsultacji w sposób uniemożliwiający zachowanie poufności (np. z miejsca publicznego, takiego jak restauracja, pociąg), bez możliwości zapewnienia braku biernego udziału osób postronnych.

  8. Uczestnikom konsultacji zabrania się: 1) nagrywania przebiegu szkolenia w jakiejkolwiek formie; 2) wykonywania zrzutów ekranu (screenshots) podczas konsultacji;

  9. Przerwanie konsultacji z powodu siły wyższej, problemów technicznych, itp. W przypadku wystąpienia tego typu problemów niezależnych od Usługodawcy i Usługobiorcy, Usługa konsultacji zostanie przeniesiona na inny kanał komunikacji lub przy braku takiej możliwości dokończona w ustalonym przez strony terminie.

  10. Konsultacja wstępna. Usługobiorca może przesłać Usługodawcy informację wstępną dotyczącą interesującego go tematu konsultacji w formie mailowej, nie później niż 3 dni robocze przed ustalonym terminem konsultacji.

  11. Konsultacja pisma. Usługobiorca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 2 Dni roboczych od dnia zawarcia Umowy prześle na adres elektroniczny Usługodawcy e-mail z czytelnym skanem lub zdjęciami pism do analizy (do 5 stron). Po przesłaniu dokumentów Usługodawca przystępuje do ich analizy niezwłocznie i Usługobiorca traci możliwość odstąpienia od Umowy oraz zwrotu kosztów.

  12. Konsultacja pełna. Usługobiorca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 2 Dni roboczych od dnia zawarcia Umowy prześle na adres elektroniczny Usługodawcy e-mail z czytelnym skanem lub zdjęciami dokumentów do analizy (do 50 stron). W przypadku gdy objętość plików niemożliwa ich przekazanie drogą mailową Usługobiorca przekaże je skutecznie Usługodawcy na swój koszt w innej formie, np. poprzez umieszczenie ich w serwisie wymiany plików takich jak Dysk Google, WeTransfer, Dropbox lub inne i prześle drogą mailową Usługodawcy link do ściągnięcia plików. Po przesłaniu dokumentów Usługodawca przystępuje do ich analizy niezwłocznie i Usługobiorca traci możliwość odstąpienia od Umowy oraz zwrotu kosztów.

§7 Postanowienia dotyczące Usług kompleksowych

  1. Usługodawca nie świadczy za pośrednictwem Serwisu internetowego usług kompleksowych. Skorzystanie z pomocy kompleksowej Usługodawcy wymaga kontaktu telefonicznego lub za pośrednictwem poczty elektronicznej i indywidualnego uzgodnienia warunków współpracy z Usługodawcą.

  2. Zakres, cena i sposób płatności za usługi kompleksowe pozostaje do ustalenia indywidualnie między Usługodawcą, a Usługobiorcą na drodze mailowej lub telefonicznej (z podsumowaniem mailowym). Płatność uzgodnionej kwoty może odbyć się w całości lub w częściach za pomocą przelewu bankowego, gotówką lub też za pomocą wygenerowanego przez Usługodawcę indywidualnego linku do płatności odsyłającego do obsługującego Usługodawcę Operatora płatności. Naciśnięcie na przycisk „Zapłać” oznacza złożenie przez Usługobiorcę zamówienia z obowiązkiem zapłaty tak samo jak w przypadku innych usług oferowanych przez Serwis internetowy Usługodawcy oraz akceptację niniejszego regulaminu.

§8 Odstąpienie od umowy

  1. Usługobiorca będący Konsumentem, jak również Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który za pośrednictwem Serwisu internetowego zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny, z zastrzeżeniem ust. 2.

  2. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Usługobiorcy, jeżeli spełnianie świadczenia w postaci dostarczania treści cyfrowych rozpoczęło się za wyraźną i uprzednią zgodą Usługobiorcy, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i Usługobiorca przyjął to do wiadomości, a Usługodawca przekazał Usługobiorcy potwierdzenie otrzymania zgody, zgodnie z art. 38 pkt 13) ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

  3. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje również Usługobiorcy w przypadku zawarcia umowy na Usługę konsultacji, po jej odbyciu, nawet gdy stanie się to w terminie krótszym niż 14 dni od zawarcia umowy. Usługę uznaje się za wykonaną.

  4. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia Umowy. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

  5. Usługobiorca, uprawnienie do odstąpienia od Umowy może zrealizować poprzez wysłanie oświadczenia o odstąpieniu drogą mailową lub pisemnie na adres Usługodawcy.

  6. W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowę uważa się za niezawartą.

  7. Usługodawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Usługobiorcy o odstąpieniu od umowy, zwróci Usługobiorcy wszystkie dokonane przez niego płatności.

  8. Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Usługobiorca, chyba że Usługobiorca w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy wskazał inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

§9 Reklamacje

  1. Usługobiorcom będącym Przedsiębiorcami nie przysługują uprawnienia z tytułu rękojmi za wady.

  2. Wobec Usługobiorców będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach konsumenta Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z umową na zasadach określonych w rozdziale 5b ustawy o prawach konsumenta

  3. Reklamacja może zostać złożona przez Usługobiorcę drogą mailową lub pisemnie na adres Usługodawcy.

  4. W przypadku składania reklamacji zaleca się podanie w zgłoszeniu reklamacyjnym co najmniej:

    1. imię, nazwisko, firma, NIP, adres do korespondencji i dane kontaktowe;

    2. informacje dotyczące daty zawarcia umowy wraz z potwierdzeniem jej zawarcia;

    3. informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady;

    4. żądanie dotyczące sposobu rozpoznania reklamacji.

  5. Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji Usługobiorcy niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia. W przypadku Konsumentów, brak ustosunkowania się Usługodawcy w powyższym terminie oznacza, że Usługodawca uznał reklamację za uzasadnioną .

  6. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji Konsument zostanie ponadto powiadomiony o tym czy Usługodawca wyraża, czy też nie, zgodę na pozasądowe rozwiązanie sporu. W przypadku wyrażenia zgody, Usługodawca wskaże Usługobiorcy podmiot właściwy do pozasądowego rozwiązania sporu.

  7. W przypadku Produktów, które są lub zawierają opracowania przygotowywane do dalszego złożenia do takich urzędów jak Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego, Starostwo Powiatowe, Gmina itp. w celu poprawienia ich (usunięciu wad) należy przesłać Usługodawcy czytelny skan lub zdjęcie pisma z tychże zawierające wezwanie do uzupełnienia, postanowienie o uzupełnieniu braków, odrzucenie z uzasadnieniem, itp. W przypadku niezwłocznego ich przesłania przez Usługobiorcę do Usługodawcy dołoży on wszelkich starań by przygotować poprawioną wersję w terminie pozwalającym dochować terminów  narzuconych przez daną instytucję.

§10 Ochrona Danych Osobowych i poufność

  1. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych Usługobiorców określone zostały w „Polityce prywatności”, dostępnej pod adresem: https://pogotowielegalizacyjne.pl/polityka-prywatnosci-pogotowie-legalizacyjne, stanowiącej integralną część niniejszego Regulaminu.

  2. Usługodawca zobowiązuje się do dochowania poufności i zachowania w tajemnicy wszelkich informacji przekazanych mu przez Usługobiorcę podczas konsultacji oraz wykonywania opracowań, w szczególności adresu nieruchomości Usługobiorcy oraz sytuacji administracyjno-budowlanej jego obiektu budowlanego. Otrzymane informacje będą przetwarzane przez Usługodawcę jedynie na potrzeby realizacji Umowy z Usługobiorcą.

§11 Świadczenie usług drogą elektroniczną

  1. Usługodawca świadczy nieodpłatnie za pośrednictwem Serwisu internetowego następujące Usługi elektroniczne:

    1. umożliwienie złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy;

    2. umożliwienie korzystania z Koszyka;

    3. udostępnianie danych i materiałów, znajdujących się w Serwisie internetowym;

    4. umożliwienie przesłania Sprzedawcy wiadomości za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego w ramach Serwisu internetowego,

  2. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, za pośrednictwem, którego Usługodawca świadczy Usługi elektroniczne:

    1. komputer klasy PC, Mac lub inne urządzenie umożliwiające korzystanie z Serwisu;

    2. dostęp do sieci Internet;

    3. dostęp do poczty elektronicznej;

    4. odpowiednie oprogramowanie w postaci przeglądarki internetowej.

  3. Zakazuje się Usługobiorcy dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

  4. Usługobiorca, będący Konsumentem, jak również Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, może złożyć reklamację dotyczącą usług świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę drogą mailową lub pisemnie na adres Usługodawcy.

  5. Usługodawca rozpatrzy reklamację dotyczącą usług świadczonych drogą elektroniczną w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia jej otrzymania, informując Usługobiorca niezwłocznie o jej wynikach.

§12 Postanowienia końcowe

  1. Usługobiorcy mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem linku zamieszczonego w Serwisie. Regulamin może zostać utrwalony, pozyskany i odtworzony poprzez jego wydrukowanie lub zapisanie go na odpowiednim nośniku danych.

  2. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączenia lub ograniczenia jakichkolwiek praw Konsumentów, jak również Przedsiębiorców na prawach konsumenta, przyznanych im na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny. W przypadku ewentualnej, niezamierzonej niezgodności Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i są one stosowane przez Usługodawcę.

  3. Jeśli którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu zostanie uznane za niezgodne z prawem, nieważne lub w inny sposób niewykonalne w zakresie przewidzianym przepisami prawa, to w tym zakresie zostaje ono wyłączone. W pozostałym zakresie Regulamin pozostaje w mocy.

  4. Usługodawca może dokonać zmiany postanowień Regulaminu po uprzednim poinformowaniu Usługobiorców poprzez publikację jednolitego tekstu Regulaminu w Serwisie. Zmiany Regulaminu lub nowa treść Regulaminu wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty umieszczenia nowej treści Regulaminu w Serwisie internetowym.

  5. Zamówienia złożone w trakcie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu będą realizowane zgodnie z jego postanowieniami.

  6. Wszelkie elementy graficzne Serwisu internetowego, zastosowane w nim rozwiązania techniczne, elementy kontentu, jak i sposób w jaki elementy graficzne i kontent są przedstawione (układ), jak również oprogramowanie, bazy danych i inne materiały umieszczone w ramach Serwisu internetowego stanowią przedmiot prawa autorskiego Usługodawcy i podlegają ochronie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

  7. W celu korzystania ze Serwisu internetowego Usługodawca udziela Usługobiorcy niewyłącznej, niezbywalnej, nieprzenoszalnej, udzielonej na czas korzystania z Serwisu internetowego, licencji na korzystanie z Serwisu internetowego. W ramach udzielonej licencji Usługobiorca uprawniony jest wyłącznie do tymczasowego zwielokrotniania Serwisu internetowego poprzez jego wyświetlanie w przeglądarce internetowej, a także zapisanie plików tymczasowych, w celu korzystania z dostępnych funkcjonalności w sposób zgodny z niniejszym Regulaminem.

  8. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą, który jest Konsumentem, jak również Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwy zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.

  9. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą, który jest Przedsiębiorcą, rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.